Dunlop Trailsmart to następca całkiem przyjemnej opony Trailmax TR91.
Na pierwszy rzut oka bieżnik Trailsmart wygląda identycznie jak w oponie Trailmax TR91. Gdy jednak postawimy obydwie opony obok siebie wyraźnie widać że rzeźba bieżnika została zredukowana czyli rowki są węższe i krótsze. Ma to za zadanie zwiększenie przebiegu i stabilności oraz zmniejszenie tendencji do ząbkowania opony. Oczywiście to posunięcie czyni z Trailsmarta jeszcze bardziej szosową oponę niż Dunlop TR91, ale fakty są takie że najnowsze motocykle z segmentu ADV są coraz mocniejsze i coraz bardziej szosowe więc potrzebują opon odpowiednich do swojego charakteru.
Producent zapewnia że przy okazji została zwiększona przyczepność na mokrej nawierzchni. Ponieważ wzór bieżnika został zredukowany więc osiągnięto to głównie przy pomocy domieszki krzemionki w mieszance gumy.
Trailsmart z pewnością jest praktycznie całkiem szosową oponą. Jeśli możemy mówić o terenie to w zasadzie w grę wchodzą tylko utwardzone drogi gruntowe i szutrowe. Jeśli w ogóle nie zjeżdżasz z asfaltu i masz ciężki motocykl ADV to warto zastanowić się nad oponą Dunlop Roadsmart 3.
Alternatywą dla Trailsmart jest Michelin Anakee 3, Pirelli Scorpion Trail 2, Continental ContiTrailAttack 2, Metzeler Tourance Next oraz Bridgestone A40.