Z przykrością informujemy, iż serwis i sklep motogumy.pl został zamknięty.
Dotychczasowym klientom bardzo dziękujemu za współpracę.

METZELER TOURANCE

ENDURO STREET

Zdjęcie

Opis producenta

Uniwersalna opona zaprojektowana i dostosowana dla dużych motocykli typu szosowe enduro

Ulepszone struktury karkasu poprawiają stabilność jazdy przy dużych prędkościach oraz zapewniają niskie opory toczenia podczas długich podróży.

Maksymalne przebiegi oraz świetna przyczepność również w lekkim terenie dzięki specjalnej mieszance gumy.

Świetna przyczepność w połączeniu z lekkim i precyzyjnym prowadzeniem sprawiają że jazda jest łatwiejsza w każdych warunkach.

90 % szosa, 10 % teren

Nasz opis

Metzeler Tourance istnieje na rynku już parę ładnych lat ale wciąż ma szerokie grono zwolenników. Po wprowadzeniu modelu Tourance EXP Metzeler chciał się chyba wycofać z produkcji Tourance w rozmiarach 110/80R19 i 150/70R17 ale byłby to ogromny błąd. Mimo że wersja EXP przewyższa zwykłe Tourance na szosie to jednak Tourance oferują lepsze prowadzenie w lekkim terenie oraz co jest bardzo ważne znakomite przebiegi rzędu 20 000 km. Wśród posiadaczy niejszych motocykli Enduro-Turystycznych np Honda Africa Twin, Translp czy BMW F 6500 GS, EXP wogóle nie zdobyły uznania i zwykłe Tourance wciąż się cieszą dużą popularnością.

Świetne przebiegi uzyskiwane na Tourance, sprawiały że byłą to opona wiodąca pod tym względem. Dzięki temu można ją uznać za świetną oponę wyprawową, na której można zwiedzić ładny kawał świata bez obawy że wrucimy na drutach. Dominację Tourance złamał nowy dwuskładnikowy model Michalin Anakee 2, chociaż wciąż się toczą dyskusje na temat tego, która z tych opon umożliwia większe przebiegi.

Na szuchej nawierzchni Tourance wypadają chyba nieco lepiej od głównego konkurenta czyli Anakee 2. Dotyczy to głównie zachowania opony w ciepłych warunkach. Według opinii naszych klientów Tourance oferują większą stabilność, szczególnie w zakrętach. Anakee 2 dzięki miekkiej mieszance w bocznej strefie bieżnika oferuje super przyczepność w chłodnych warunkach ale przy wysokich temperaturach owa "miękkość" działa na niekorzyść.

Na mokrej nawierzchni, szczególnie gdy jest zimno Tourance sprawdzają się gorzej niż Anakee 2. Potwierdza to naszą tezę że nie ma opon w 100 % uniwersalnych.

W lekkim terenie Tourance radzi sobie całkiem dobrze. W tym przypadku również zdania są podzielone czy Tourance jest lepsza od Anakee 2. Z pewnością na szutrach, drogach grutowych czy nawet w niezbyt kopnym piasku zapewnia niezłą trakcję i przyczepność. W cięższym terenie oczywiście też jakoś pojedzie ale wymaga sporo ostrożności. Nie da się ukryć że cięższy teren wymaga opony typu kostka.

Cechą charakterystyczną dla Tourance jest inny wzór bieżnika przedniej opony o rozmiarze 110/80R19 niż pozostałych przednich opon. Opona ta przeznaczona do większych Enduro-Turystycznych przypomina bardziej Tourance EXP i ma z pewnością lepsze właściwości szosowe, kosztem terenowych. No cóż, przy prędkościach uzyskiwanych na tych motocyklach ważne jest przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa.

Możemy szczerze polecić tą oponę jako świetną oponą wyprawową oraz do codziennej jazdy jeśli nie chcesz zmieniać zbyt często opon, od czasu do czasu zapuszczasz się w lekki teren i jesteś świadom ograniczeń gdy na mokrym asfalcie.

Dostępne rozmiary

Ceny brutto. Data aktualizacji stanów: 2019-01-05 10:00:04
Opona przednia - średnica felgi 19
 
1012400 
Niedostępna 
 
334,00 PLN 
 

 
1012300 
Niedostępna 
 
295,00 PLN 
 

 
2684000 
Niedostępna 
 
304,00 PLN 
 

 
3079800 
Niedostępna 
 
376,00 PLN 
 

 
2315900 
Niedostępna 
 
349,00 PLN 
 

 
2763400 
Niedostępna 
 
349,00 PLN 
 

Opona przednia - średnica felgi 21
 
1012600 
Niedostępna 
 
334,00 PLN 
 

 
1012500 
Niedostępna 
 
282,00 PLN 
 

Opona tylna - średnica felgi 17
 
1012200 
Niedostępna 
 
310,00 PLN 
 

 
1086800 
Niedostępna 
 
334,00 PLN 
 

 
1012000 
Niedostępna 
 
406,00 PLN 
 

 
1209400 
Niedostępna 
 
312,00 PLN 
 

 
1012100 
Niedostępna 
 
432,00 PLN 
 

 
2684100 
Niedostępna 
 
424,00 PLN 
 

 
3079900 
Niedostępna 
 
518,00 PLN 
 

 
1127900 
Niedostępna 
 
409,00 PLN 
 

 
2763500 
Niedostępna 
 
430,00 PLN 
 

Opona tylna - średnica felgi 18
 
2058900 
Niedostępna 
 
326,00 PLN 
 

Testy

Motorrad   -   Test opon enduro-turystycznych 2005

http://www.motorradonline.de/specials/reiseenduroreifen-2005/108978
Miejsce: 4
Liczba punktów: 283
Maksymalna liczba punktów: 360
Kategoria 
Miejsce 
Punkty 
Punkty maks. 
Test na mokrym 
112 
140 
Test na suchym 
149 
220 



Nasz komentarz do testów

Opony Metzeler Tourance obejmuje jedynie test Motorrad z 2005 roku. W kolejnych testach 2008 i 2011 udział bierze bardziej szosowa wersja czyli Tourance EXP.

W ogólnej klasyfikacji Tourance zajmuje 4. miejsce. W zasadzie można powiedzieć że zajął 2. miejsce gdybyśmy nie brali pod uwagę typowo szosowych opon biorących w nim również udział czyli Bridgestone BT-020 i Michelin Pilot Road. Tourance wyprzedza zatem swojego największego konkurenta Michelin Anakee, który uplasował się tuż za nim.

Dosyć zaskakujące jest dopiero 7. miejsce w teście na suchym (5. jeśli pominiemy opony szosowe). Również Anakee zajmują dalekie 8. miejsce. Najwyraźniej użytkownicy nieco odmiennie oceniają te opony niż testerzy Motorrad, ponieważ to właśnie one zdobyły sobie największą popularność wśród motocyklistów.

W teście na mokrym Tourance zajmują 3. miejsce tuż za Anakee. Wypadły zatem lepiej niż typowo szosowe Bridgestone BT020. W tym przypadku mamy jednak pewne wątpliwości ponieważ Tourance mają bardzo różne opinie wśród użytkowników jeśli chodzi o zachowanie na mokrym, począwszy od pozytywnych po negatywne. Trzeba wziąć jednak pod uwagę że test był przeprowadzany w 2005 roku i wtedy Tourance mogły faktycznie być jednymi z lepszych opon pod tym względem.

Szkoda że nie testowano zużycia opon, w tej kategorii Tourance z pewnością wypadłyby nieźle.

Do testów opon enduro-turystycznych miesięcznika Motorrad należy podchodzić z pewnym dystansem. Przede wszystkim testowane są te same paramety co w przypadku typowo szosowych opon, test nie uwzględnia zachowania opon w terenie. Trochę nas to dziwi ponieważ należało by przynajmniej sprawdzić przydatność tego typu opon do jazdy w lekkim terenie typu drogi gruntowe czy szutry. W wyniku tego testy wygrywają opony o lepszych właściwościach szosowych, które niekoniecznie dobrze radziłby sobie w terenie. Ponadto opony są testowane na dużych turystycznych-enduro koncernu BMW a jak wiadomo większość z nich produkowanych jest również w rozmiarach dla mniejszych motocykli enduro, a te motocykle mają nieco inne wymagania w stosunku do opon.

Właściwości modelu (według producenta)

SZOSA 
4/5 
SZUTER 
2/5 
TRAIL 
1/5 

Zdjęcia i grafiki

Opinie na forach

Sporo opinii na forum vstrom.info (ang.) 
Porównanie Tourance i Anakee 2 na forum advrider.com (ang.) 
Opinie na forum.transalpclub.pl 
Opinie o różnych oponach na forum vstromclub.fora.pl (wymaga nieco cierpliwości przy czytaniu) 


Stronę najlepiej oglądać w rozdzielczości 1024x768 lub większej, w IE 7.0 lub Firefox 3.0