Z przykrością informujemy, iż serwis i sklep motogumy.pl został zamknięty.
Dotychczasowym klientom bardzo dziękujemu za współpracę.

MICHELIN ANAKEE 2

ADVENTURE

Zdjęcie

Opis producenta

Smak przygody

Koniec z wybieraniem między przyczepnością a trwałością. MICHELIN Anakee 2 gwarantuje oba parametry osiągów zwiększając trwałość o co najmniej 29% w stosunku do swoich głównych rywali przy zachowaniu przyczepności na mokrej nawierzchni na tym samym poziomie* !

Michelin mógł tego dokonać wyłącznie poprzez zastosowanie komponentów używanych dotychczas tylko w świecie wyścigów.

KORZYŚCI PRODUKTU

  • o 29% większa trwałość bieżnika *
  • Bez kompromisów na mokrej nawierzchni
  • Prawdziwa technologia wyścigowa
* Test porównawczy przeprowadzony w 2008 r. przez C.E.R.M. (Centre d’Essais Routiers Mécaniques) między oponą MICHELIN Anakee 2 a głównymi konkurentami w rozmiarach 110/80 R 19 i 150/70 R 17, oponami: Bridgestone Battle Wing i Metzeler Tourance EXP.

Nasz opis

Model Anakee 2 jest następcą znanej i cenionej opony Anakee. Producent pozostawił niezmieniony wzór bieżnika wprowadzając technologię 2CT czyli dwa różne składniki mieszanki. W środkowej strefie mieszanka jest twardsza, natomiast w strefach bocznych bardziej miękka. Producent co prawda nie podaje informacji na temat twardości tych mieszanek w stosunku do poprzedniego modelu, ale przypuszczamy że środkowa strefa bieżnika jest nieco twardsza a boki bardziej miękkie w stosunku do jednoskładnikowej wersji Anakee. Daje to troszeczkę gorszą przyczepność przy hamowaniu ale pozwala na dłuższe przebiegi i lepszą przyczepność w zakrętach.

Bieżnik Anakee 2 mimo niepozornego wyglądu daje według nas świetną trakcję i przyczepność w lekkim terenie. Bloki bieżnika w kształcie klina świetnie wgryzają się w podłoże. Mówimy oczywiście o lekkim terenie typu szuter, drogi gruntowe, niezbyt głęboki piasek. W trudniejszych warunkach typu głębokie błoto, kopny piasek Anakee 2 oczywiście się już nie sprawdzi, ale w takich warunkach w zasadzie pomoże tylko opona typu kostka.

W warunkach szosowych Anakee 2 są najlepszymi oponami na mokre i zimne warunki jakie czasami panują w Polskich warunkach klimatycznych. Naszym zadaniem zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa. Ma to szczególnie duże znaczenie dla tych, którzy nie kończą sezonu wraz z końcem lata i jeżdżą do pierwszych śniegów a nawet zimą. Również podczas dalekich podróży świetna przyczepność w deszczu ma ogromne znaczenie, pozwala jechać dalej bez zbytniego zwalniania. Dzięki temu klika deszczowych dni podczas wyprawy nie popsuje nam naszych planów.

W upalne suche dni mogą sprawiać wrażenie lekkiego "odpływania" w zakrętach ale jest to zjawisko kompletnie niegroźne a spowodowane jest dosyć miękką mieszanką w bocznej strefie bieżnika. Mieszanka ta ma zapewnić świetną przyczepność w mokrych i zimnych warunkach ale przy bardzo wysokich temperaturach sprawdza się nieco gorzej niż twardsze mieszanki. Nie ma to jednak wpływu na bezpieczeństwo, może conajwyżej powodować pewien dyskomfort szczególnie jeśli ktoś wcześniej jeździł na oponach o twardej mieszance. Naszym zdaniem ważniejsze jest bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni niż super parametry na suchym, ponieważ nie są to opony do motocykla sportowego a na suchym podnóżki można przytrzeć i na oponie typu kostka.

Przebiegi uzyskiwane na Anakee 2 dzieki zastosowaniu twardszej mieszanki w środkowej strefie bieżnika są na prawadę spore. Naszym zdaniem realnie można zrobić na tych oponach 20 000 km a nawet więcej. Oczywiście zależy to w dużej mierze od mocy motocykla, stylu jazdy, trasy jaką pokonujemy itd.

Z doświadczenia wiemy że Anakee 2 potrafi delikatnie hałasować ale dźwięki przez nią wydawane są nieporównywalnie słabsze w stosunku do opon typu kostka np TKC 80 Twinduro.

W testach Anakee 2 wypadają dosyć kiepsko, głównie za sprawą kiepskiej punktacji w teście na suchym. Naszym zdaniem ogólna ocena jest kompletnie nieuzasadniona. Testy przeprowadzane są dokładnie tak samo jak testy opon sportowo-turystycznych, w przypadku których sportowe parametry opony mają spore znaczenie. W przypadku opon enduro-turystycznych te parametry nie mają aż takiego znaczenia. Większe znaczenie ma przebieg, zachowanie na mokrej nawierzchni i zachowanie w lekkim terenie. Ten ostatnio parametr jest w testach wogóle pomijany.

Według nas Anakee 2 jest najlepszą oponą uniwersalną na szosę + lekki teren ponieważ zapewnia spore przebiegi, świetną przyczepność na mokrej nawierzchni i co ważne w przeciwieństwie do wielu opon konkurencji sprawdza się świetnie w lekkim terenie. Opinię naszą opieramy na własnych doświadczeniach, opiniach naszych klientów oraz biorąc pod uwagę ogromną popularność tych opon zarówno wśród posiadaczy mniejszych jak i większych motocykli Enduro-Turystycznych.

Dostępne rozmiary

Ceny brutto. Data aktualizacji stanów: 2019-01-05 10:00:04
Opona przednia - średnica felgi 19
 
095797 
Niedostępna 
 
385,00 PLN 
 

Opona tylna - średnica felgi 17
 
296741 
Niedostępna 
 
462,00 PLN 
 

Testy

Motocykl 2008   -   Test opon enduro-turystycznych

http://www.motocykl-online.pl/testy/Test-opon-enduro,3899,1
Miejsce: 6
Liczba punktów: 275
Maksymalna liczba punktów: 400
Kategoria 
Miejsce 
Punkty 
Punkty maks. 
TEST NA MOKRYM 
80 
100 
TEST NA SUCHYM 
122 
200 
TEST NA ZUŻYCIE 
73 
100 
Motorrad & Reisen 5/2011   -   Test opon enduro-turystycznych

Miejsce: 2


Kategoria 
Miejsce 
Punkty 
Punkty maks. 
MOKRA NAWIERZCHNIA 
 
PROWADZENIE 
 
PRZEBIEG 
 
SZUTER 
 
ZACHOWANIE W ZAKRĘCIE 
 
Miejsce: 6
Liczba punktów: 386
Maksymalna liczba punktów: 500
Kategoria 
Miejsce 
Punkty 
Punkty maks. 
TEST NA MOKRYM 
81 
100 
TEST NA SUCHYM 
107 
150 
TEST NA SUCHYM PO 5500 km 
105 
150 
TEST NA ZUŻYCIE 
93 
100 



Nasz komentarz do testów

Michelin Anakee 2 zajmują w testach Motorrad i Motocykla odległe miejsce głównie za sprawą kiepskiego wyniku testu na suchym. Wynik w testach kompletnie przeczy opinii jaką ma ta opona wśród użytkowników i często spotykamy się ze zdzwieniem wśród motocyklistów po zapoznaniu się z wynikami testów. Dlaczego tak się dzieje ?

Testy opon enduro-turystycznych są prowadzone w taki sam sposób jak testy opon sportowo-turystycznych. Podstawą punktacji jest zachowanie opony na suchej nawierzchni. Zazwyczaj nie bierze się pod uwagę zachowania opony w lekkim terenie a przecież te opony zostały zaprojektowane również do jazdy w takich warunkach. Każda opona zbliżona do typowych opon szosowych np. ContiTrailAttack będzie miała lepsze parametry na szosie od opony, która ma również się sprawdzać na szutrówkach czy polnych drogach.

Michelin Anakee 2 mają dosyć szerokie i głębokie rowki bieżnika, które powodują że opona dobrze sprawdza się w lekkim terenie ale przy tym może wpływać negatywnie na stabilność opony w zakrętach. Miękka mieszanka w bocznych strefach opony również może wpływać negatywnie na stabilność ale za to daje pewność w winklach na mokrym asfalcie. Szczerze mówiąc testując te opony na motocyklu Honda XRV 750 Africa Twin nie zauważyliśmy żadnych problemów ze stabilnością w zakrętach.

Gdyby podczas testów brane byłyby również właściwości terenowe opony oraz przyznawana by była większa ilość punktów za zachowanie na mokrej nawierzchni oraz zużycie opony, Michelin Anakee 2 byłaby w czołówce opon.

Kolejnym problem jest to że opony są testowane z reguły na motocyklach BMW GS 1200, natomiast opony enduro-turystyczne są produkowane w pełnej gamie rozmiarów począwszy od lekkich motocykli enduro-turystycznych po ciężkie turystyki. Inne wymagania w stosunku do opony może mieć użytkownik lekkiego motocykla a inne użytkownik ciężkiej maszyny.

Właściwości modelu (według producenta)

PRZYCZEPNOŚĆ NA MOKRYM 
8/10 
PRZYCZEPNOŚĆ NA SUCHYM 
6/10 
ZUŻYCIE (PRZEBIEGI) 
10/10 
PROWADZENIE 
7/10 
KOMFORT 
8/10 
CENA 
7/10 

Zdjęcia i grafiki

Opinie na forach

Dyskusja na temat opon enduro-turystycznych na forum ukgser.com 
Dyskusja na temat opon enduro-turystycznych na forum vstromclub.fora.pl 
Dyskusja na temat opon na forum forum.transalpclub.pl 
Kolejne opinie na advrider.com 


Stronę najlepiej oglądać w rozdzielczości 1024x768 lub większej, w IE 7.0 lub Firefox 3.0