Michelin zapowiadał wprowadzenie modelu Anakee Wild już w 2013 roku co spotkało się z dużym zainteresowaniem ponieważ w ofercie tego koncernu brakowało opon tego typu do ciężkich motocykli ADV. Niestety okazało się że na faktyczną premierę musieliśmy czekać aż 3 lata. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się że opóźnienie wynikało z jakiś problemów podczas testów pierwszej wersji tych opon.
Na razie ciężko nam powiedzieć coś konkretnego ponieważ jest to nowość na rynku, ale wygląda na to że to może być ciekawa propozycja dla tych, którzy spędzają sporo czasu poza szosą a przy tym chcą komfortowo i bezpiecznie podróżować po drogach publicznych.
Niestety na razie oferta rozmiarów nie jest zbyt bogata ponieważ obejmuje jedynie największe motocykle ADV ale Michelin zapowiada stopniowe wprowadzania kolejnych wariantów.
Pierwsze produkowane rozmiary będą miały konstrukcję radialną, dzięki czemu opony będą zapewniały większą stabilność i lepsze prowadzenie niż większość opon typu kostka, które są zazwyczaj diagonalne.
O ile znamy Michelina to Anakee Wild nie powinny mieć problemów z przyczepnością na mokrych nawierzchniach ale oczywiście życie zweryfikuje tą teorię.
Największą niewiadomą jest oczywiście osiągany przebieg. W ciężkich motocyklach ADV jest to duży problem w przypadku opon typu kostka. Życie tylnej opony często kończy się po kilku tysiącach km. Jak będzie z Anakee Wild ? Zobaczymy ....
Anakee Wild pozycjonujemy gdzieś pomiędzy
Continental TKC 80 Twinduro
i
Metzeler Karoo 3 a
Continental TKC 70 .