Z przykrością informujemy, iż serwis i sklep motogumy.pl został zamknięty.
Dotychczasowym klientom bardzo dziękujemu za współpracę.

PIRELLI SCORPION TRAIL 2

ENDURO STREET

Zdjęcie

Opis producenta

Opona Pirelli Scorpion Trail II jest połączeniem dwóch światów: off-road’u i podróży motocyklowych. Została zaprojektowana aby spełniać oczekiwania motocyklistów najbardziej wymagających motocyklistów. Jej główne zalety to wysokie przebiegi, świetne osiągi niezmiennie przez cały okres życia opony i doskonałe zachowanie na mokrej nawierzchni.

Bieżnik

Innowacyjny wzór bieżnika Scorpion Trail 2 powstał w wyniku połączenia dotychczasowego modelu Trail i doświadczenia zdobytego przez Pirelli w trakcie projektowania sportowo-turystycznych opon Angel GT. Rzeźba bieżnika ma agresywny wygląd typowy dla opon terenowych, za którym kryją się doskonałe osiągi łączące w sobie cechy opon enduro i sportowo-turystycznych.

Rowki boczne zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić optymalne odprowadzanie wody podczas deszczu, natomiast układ i kształt centralnej rzeźby bieżnika zapewnia nie tylko odprowadzania wody, ale również zapewniają lepszą przyczepność, większa stabilność i bardziej regularne zużycie.

Mieszanka

Wszystkie tylne opony Scorpion Trail II są oponami dwuskładnikowymi.

W porównaniu do swojego poprzednika, nowa opona ma szerszą strefę centralną, wykonaną z mieszanki zapewniającej długie dystanse bez wpływu na osiągi w zakrętach, a przy tym charakteryzującą się doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni..

Mieszanka w bocznej strefie została zaprojektowana tak , aby zoptymalizować osiągi na suchej i mokrej nawierzchni.

Profil opony

Profil czyli kształt opony Scorpion Trail II wywodzi się bezpośrednio z opon sportowo-turystycznych Angel GT.

Dzięki krótszej, a za to szerszej powierzchni styku opony z podłożem udało się zredukować stopień zużycia. Dzięki temu opona osiąga większy przebieg jednocześnie zapewniając doskonałe prowadzenie przez cały okres życia opony.

Nasz opis

Pirelli Scorpion Trail II jest bardziej szosowym następcą modelu Scorpion Trail. Celowo użyliśmy słowa „następca” ponieważ nie jest to aż tak odmienna opona żeby można ją było nazwać uzupełnieniem oferty Pirelli.

Poprzedni model na polskim rynku nie był zbyt popularny, prawdopodobnie z tego względu że większą popularnością cieszył się pochodzący od tego samego producenta Metzeler Tourance EXP seryjnie montowany w wielu motocyklach BMW. Przewaga Tourance EXP nad pierwszą wersją Scorpion Trail naszym zdaniem polega na tym że jest oponą odrobinę bardziej przydatną w lekkim terenie.

Jakie są główne różnice między pierwszą a drugą generacją Pirelli Scorpion Trail ?

Przede wszystkim bieżnik jest bardziej zwarty niż w poprzedniej wersji. Przekłada się to z pewnością na większy przebieg jaki można osiągnąć na oponie oraz bardziej regularne zużywanie ponieważ opona o zwartej rzeźbie bieżnika jest mniej podatna na tzw. ząbkowanie/schodkowanie. Taki bieżnik zapewnia też większą stabilność podczas jazdy z dużymi prędkościami.

Wszystkie tylne opony Pirelli Scorpion Trail 2 są oponami dwuskładnikowymi. Środkowa strefa bieżnika wykonana jest z twardszej mieszanki, bardziej odpornej na zużycie z tego względu, że pomijając górskie drogi większość trasy pokonuje się jadąc na wprost. Strefy boczne wykonane są z bardziej miękkiej mieszanki zapewniającej lepszą przyczepność w zakrętach. Dzięki temu opona jest w stanie przejechać więcej kilometrów wciąż zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa w zakrętach.

Przednie opony są z jednolitej mieszanki, ponieważ ze względu na wolniejsze jej zużywanie się nie ma potrzeby stosowania twardszej mieszanki w centralnej strefie bieżnika.

Jak zapewnia Pirelli, profil Scorpion Trail II wywodzi się ze sportowo-turystycznej opony Angel GT. Opona w centralnej strefie jest nieco „spłaszczona” - dzięki temu powierzchnia kontaktu bieżnika z nawierzchnią jest większa co zapewnia większy przebieg.

Pirelli Scorpion Trail II konta Metzeler Tourance Next

Metzeler od 1986 należy do grupy Pirelli. Wiele opon w ofercie obydwu marek pod względem charakterystyki jest bardzo podobnych. Tak samo jest w przypadku Pirelli Scorpion Trail II i Metzeler Tourance Next. Naszym zdaniem są to niemal identyczne opony w dodatku produkowane w tej samej wytwórni w Niemczech (opony radialne) lub w Brazylii (opony diagonalne). Jeśli więc nie możesz zdecydować się którą z tych dwóch opon wybrać, kieruj się po prostu ceną.

Można się zastanawiać dlaczego Pirelli produkuje dwie niemal identyczne opony konkurujące ze sobą na rynku. Naszym zdaniem jest to idealny sposób na zwiększenie sprzedaży. Nie każdy motocyklista wie że Metzeler i Pirelli to tak na prawdę ten sam producent. Jedni preferują opony Pirelli, a inni Metzeler i pozornie wybierając jedną z tych dwóch marek tak na prawdę wybierają tego samego producenta. W dodatku nowe modele nie są nigdy wypuszczane na rynku w tym samym okresie. Dzięki temu Pirelli zawsze ma w ofercie opony, które są nowością i cieszą się sporym zainteresowaniem.

Dla kogo przeznaczona jest ta opona ?

Pirelli Scorpion Trail II produkowana jest w szerokiej gamie rozmiarów, dzięki temu można ją założyć zarówno w mniejszych motocyklach enduro-turystycznych jak i w motocyklach, które z enduro nie mają nic wspólnego.

Przeznaczona jest dla motocyklistów, dla których priorytetem jest zachowanie opony na asfalcie ale od czasu do czasu zjeżdżających na szuter lub gruntowe drogi utwardzone. Zapewnia ona świetną przyczepność w każdych warunkach pogodowych, stabilność w szybkich zakrętach oraz spory przebieg. W terenie oczywiście nie należy spodziewać się rewelacji ale z pewnością pozwala na więcej niż typowo szosowa opona. W skrócie można powiedzieć że Pirelli Scorpion Trail II to taki SUV wśród opon.

Dostępne rozmiary

Ceny brutto. Data aktualizacji stanów: 2019-01-05 10:00:04
Opona przednia - średnica felgi 17
 
2526300 
Niedostępna 
 
445,00 PLN 
 

2780200 
Niedostępna 
 
514,00 PLN 
 

Opona przednia - średnica felgi 18
 
2526600 
Niedostępna 
 
319,00 PLN 
 

Opona przednia - średnica felgi 19
 
2526700 
Niedostępna 
 
379,00 PLN 
 

 
2526500 
Niedostępna 
 
402,00 PLN 
 

 
2802800 
Niedostępna 
 
394,00 PLN 
 

 
2526400 
Niedostępna 
 
478,00 PLN 
 

 
2803000 
Niedostępna 
 
402,00 PLN 
 

2746700 
Niedostępna 
 
379,00 PLN 
 
Ducati Multistrada 1200 Enduro

Opona przednia - średnica felgi 21
 
2526800 
Niedostępna 
 
355,00 PLN 
 

Opona tylna - średnica felgi 17
 
2526900 
Niedostępna 
 
472,00 PLN 
 

 
2527000 
Niedostępna 
 
484,00 PLN 
 

 
2527100 
Niedostępna 
 
484,00 PLN 
 

2636400 
Niedostępna 
 
484,00 PLN 
 
BMW F800GS

 
2527200 
Niedostępna 
 
445,00 PLN 
 

 
2802900 
Niedostępna 
 
492,00 PLN 
 

 
2527300 
Niedostępna 
 
594,00 PLN 
 

 
2803100 
Niedostępna 
 
499,00 PLN 
 

2746800 
Niedostępna 
 
514,00 PLN 
 
Ducati Multistrada 1200 Enduro

 
2527400 
Niedostępna 
 
634,00 PLN 
 

 
2527500 
Niedostępna 
 
652,00 PLN 
 

Opona tylna - średnica felgi 18
 
2803200 
Niedostępna 
 
469,00 PLN 
 



Stronę najlepiej oglądać w rozdzielczości 1024x768 lub większej, w IE 7.0 lub Firefox 3.0